Sjećajte se Allaha, i Allah će se sjećati vas

Sjećajte Me se, tj. ne smijete zaboraviti sve ove blagodati i milost. I živite stalno se sjećajući Onoga Koji vas je obasuo blagodatima, jer Allah, dž.š., želi da Ga se Njegovi robovi uvi­jek sjećaju, a kad Ga se god oni sjete (spomenu Ga) i zahval­nost Mu izraze, i On se njih sjeti i poveća im (blagodati). S tim u    vezi, Allah, dž.š., u Kur'anu kaže: 


"Sjećajte se vi Mene, i Ja ću se vas sjetiti, i zahvaljujte Mi, i na blagodatima Mojim nemojte nebla­godarni biti!"              (EI-Bekare, 152.)

U    jednom hadisi-kudsijju Allah, dž.š., kaže: 'Ja sam kod Moga roba kad o Meni lijepo (po)misli i Ja sam s njime kada Me se sjeti. Ako Me se u sebi sjeti (spomene), i Ja se njega u sebi sjetim (spomenem), a ako Me se sjeti (spomene) u društvu, Ja se njega sje­tim (spomenem) u još boljem od tog društva. Ako Mi se približi za pedalj, Ja se njemu približim za aršin, ako Mi se približi za aršin, Ja se njemu približim za hvat (razmak raširenih ruku), a ako on prema Meni krene korakom, Ja ću prema njemu krenuti trkom (žureći)."

To bi bio odraz želje Milostivoga da daje, ali pod uvjetom da budemo dostojni Njegovog davanja, jer On želi da nam daje sve više i više. Otuda se pod Njegovim riječima: "Sjećajte Me se" podrazumijeva da Ga se trebamo sjećati u svemu: u blagodatima koje nam daruje, u zaštiti koju nam pruža, u milosti koju nam ukazuje, u praštanju kojim nas obasipa.

Jedan od dobrih robova Božijih rekao je jednom prilikom  kako mu je neko prenio da je čuo kad je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada naumiš piti vode, podijeli je na tri dijela. Prije prvog gutljaja kaži: 'U ime Allaha', a zatim popij i kaži: 'Neka je hvala Allahu.' I prije drugog gutljaja kaži: 'U ime Allaha', a zatim ga popij i kaži: 'Neka je hvala Allahu.' I prije trećeg gutljaja kaži: 'U ime Allaha', a zatim ga popij i kaži: 'Neka je hvala Allahu.' I sve dok ta voda bude u tvome tijelu, nijedan djelić tvoga tijela neće se ogriješiti prema Allahu." I ti to jednoga dana probaj, pa kaži: "U ime Allaha," a zatim popij gutljaj pa kaži: "Neka je hvala Allahu. " Ponovi to tri puta, pa ćeš na taj način prihvatiti blagodat sjećajući se Onoga Koji ti ju je podario, odreći ćeš se u tome svoje snage i moći, te ćeš to po­pratiti zahvalom Allahu, dž. š. Ali zašto voda? Zato što ona čini sitom čovjekovu utrobu bolje od bilo čega drugog.


     U vezi s Allahovim, dž.š., riječima: " ...i zahvaljujte Mi, i na blagodatima Mojim nemojte neblagodarni biti!"- treba reći da zahvalnost na blagodatima čini da nam Allah, dž.š., te blagodati još više poveća. Na to se odnose i sljedeće Allahove, dž.š., riječi: " ...ako budete zahvalni, Ja ću vam, zacijelo, još više dati ..."

Zahvaljivanje Allahu, dž.š., otklanja iz čovjekove duše oholost i uobraženost, tako da ga ništa neće dovesti u zabludu da kaže: "Do toga sam došao svojom zaslugom", jer Allah, dž.š., kaže: " ... i na blagodatima Mojim nemojte neblago­darni biti!", tj.: Allahove blagodati nemojte prikrivati nego ih stalno spominjite. Sve su blagodati od Allaha, dž.š., pa ako ih popratiš riječima: "Mašaallah! Snagu i moć posjeduje samo Allah, dž.š.", nikada u njima nećeš doživjeti ono što je ružno i neprijatno, jer ćeš ih na taj način osigurati zaštitom Onoga Koji ih daruje, te ćeš Allahu, dž.š., u tim blagodatima priznati Njegovo pravo. Ako to pak ne učiniš, te budeš smatrao da si ti za njih zaslužan i zaboraviš na Onoga Koji ih daruje, a to je Allah, dž.š., one će te napustiti i ostat ćeš bez njih.

Primjedbe